Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Medien und Schule
Dozent im Fachkern wissenschaftliches Denken und Arbeiten
Schwerpunkte
Programmierfehlvorstellungen bei Primarschulkindern
Aus- und Weiterbildung
Seit 2020:
Doktorand an der PHSZ und der ETH Zürich
2012-2014:
Master of Science of Psychology an der Universität Zürich
2009-2012:
Bachelor of Science in Psychology an der Universität Zürich
Berufsbiografie
Seit 2020:
Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der PHSZ
2016-2018:
Forschungsassistent und PG-Psychologe an der KJPP, Forschungsabteilung Entwicklungspsychopharmakologie
2015:
Forschungspraktikum an der Klinik für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie in Zürich (KJPP), Forschungsabteilung Brainmapping
Publikationen
Paparo, G., Hartmann, M., Grillenberger, M. (2021) A Scratch Challenge: Middle School Students Working with Variables, Lists and Procedures. In 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research (Koli Calling '21). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, Article 9, 1–10. DOI:https://doi.org/10.1145/3488042.3488065
Hartmann, M., Edelsbrunner, P., Hielscher, M., Paparo, G., Döbeli Honegger, B., Marinus, E.. (2022). Programming Concepts and Misconceptions in Grade 5 and 6 Children: Developing and testing a new assessment tool. In the proceedings of the 5th Conference on disciplinary teaching, 328-333.
Vorträge
Marinus, E., Babari, P., Hartmann, M., Edelsbrunner, P., Hielscher, M. & Döbeli Honegger, B. (2021, August). KIPKO: Kinder Informatik und ProgrammierKonzepte. Poster presented at the Rigi Tagung, Rigi Kaltbad, Switzerland.
Hartmann, M. (2021, April). Programming misconceptions in primary school students. Presentation at Behavioral Studies Colloquium, Department of Humanities, Social and Political Sciences, ETH Zurich, Switzerland.
Hartmann, M. (2022, August). Investigating programming misconceptions in primary school students. In C. Thurn (chair), Conceptual Change Research Across Ages. JURE Symposium at the 12th International Conference on Conceptual Change, Zwolle, The Netherlands.